Cum conducem economic?

Started by Trofin Liviu, Tuesday 06 March 2012, 23:41:11

previous topic - next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Trofin Liviu

In acest topic vreau sa discutam despre diferite modalitati in care sa ne perfectionam condusul economic. Criza, pretul tot mai ridicat al carburantilor impun acest lucru! Cum trebuie obtinuta economia fara a dauna masinii? Ce compromisuri putem face dar si ce modificari putem aduce masinii pentru a mai economisi carburant?
Incep eu.
La drum intins inca nu am gasit o reteta care sa-mi aduca satisfactii insa in oras am constatat ca daca merg mai mult pe liber, consumul scade semnificativ. Desi consumul in frana de motor este zero, am remarcat ca acesta este valabil pe distante foarte scurte. De exemplu, in loc sa merg 70-80 metri in frana de motor pana scade turatia si trebuie sa intervin, mai bine las pe liber si pot parcurge 200-300 metri. Prima consecinta este faptul ca uzez franele mai mult dar am reusit sa obtin si consumuri de 7/100km. Intrebarea mea este: dauneaza cutiei mersul pe liber?

kdyalex

Din cate stiam eu dauneaza mersul pe liber.Mai nou auzisem ca frana de motor distruge motarele diesel poate stie cineva?Eu in afara m consum de 4-4.5 si in oras 6.Singura chestie ce am observat eu este daca apas treptat pe acceleratie si urc lejer consuma mai putin deca sa o calc la pamant.Si incerc ca de mult posibil sa nu folosesc frana ex daca merg pe o strada si este semafor nu accelerez si in dreptu semaforului franez merg cu ea in frana de motor pana se opreste.

Oricum pana la sfarsitul anului ajunge 10 lei l de benzina.
Indoor black & blue, outdoor black & white.

Trofin Liviu

Treaba cu scosul pe liber trebuie neaparat sa aflu daca e nociva sau nu insa pot spune ca am remarcat ca masina se simte mai bine, reactioneaza mai spontan daca aplic regula cu acceleratul la podea pana la viteza dorita si apoi sar peste o trepta de viteza. Nu pot spune cat de economic este dar a fost o vreme cand acceleram lent si masina parca era amortita cand aveam nevoie de o acceleratie rapida!

adrianx

Parerea mea este ca in general mersul constant e un lucru bun pentru cosum dar mai trebuie si desfundata din cand in cand ,in oras cu demaraje mai lente,afara fara depasiri daca drumul nu ofera decat o banda pe sens,dar cred ca e foarte important ca motorul sa nu fie subturat pt ca 1.4 i e motor de turatie si zic eu se duce dracu mai repede daca  mergi cu ea finut decat daca ii dai talpa cel putin asta e parerea mea si ar trebui lasate acasa lucrurile inutile care le purtam prin portbagaj

kdyalex

Adevaru ca mie imi place sa conduc mai sportiv imi plac depasirile viteza maxima in limita admisa turatile mari plecarile de pe loc etc.Am avut si eu multe tentative legat de consum.La stilul meu de ondus scot 4.5 in afara si 6 oras.Cu greu m am abtinut timp de o luna sa merg ca mosi la piata.Plecat lejer fara depasiri mers constant etc si consumu imi era la 3.8-3.9afara si 5.2 oras.Pt 1 litru de motorina la 100km am lasato balta conduc cum imi place si nici masina nu se infunda.
Indoor black & blue, outdoor black & white.

adrianx

Adevarul ca 1.4 HDI e dat dracu motorul asta ,mi se pare ca in carte e dat consum 3.5 in afara e prea belea si sa sti ca eu prietenul meu care are de asta ne mai luam un pic la intrcere si la turatii mai mici trage mai bine HDI-ul chiar daca are mai putini caluti,are cuplul mai bun

Trofin Liviu

Eu conduc extraurban intre 2000-2500 rot/min. La demaraj schimb a II-a foarte repede, accelerez la 3000 cu pedala la fund, schimb a 3-a duc tot pana la 3000 si pun a 5-a. Am atunci am cam 70 km/h si eventual mai urc la 80 km/h. Nu o las sub 2000 decat doar in frana de motor. La dealuri intotdeauna retrogradez, si mentin in zona 2500-2750. La noi drumurile sunt bune, cu pante line, lungi si trafic redus sau inexistent. Ma ingrozesc de cati kilometri sunt nevoit sa fac. Ma gandeam sa experimentez scosul pe liber la vale-am cateva portiuni de vale de 2-3 km si in frana de motor dupa 200-300 m trebuie sa reiau acceleratia. Suporta cutia? Sau e in priza directa(parca asa-i zice)?

Gheko

Wednesday 07 March 2012, 09:10:11 #7 Last Edit: Wednesday 07 March 2012, 09:16:00 by Gheko
Quote from: kdyalex on Wednesday 07 March 2012, 00:24:58
Adevaru ca mie imi place sa conduc mai sportiv imi plac depasirile viteza maxima in limita admisa turatile mari plecarile de pe loc etc.Am avut si eu multe tentative legat de consum.La stilul meu de ondus scot 4.5 in afara si 6 oras.Cu greu m am abtinut timp de o luna sa merg ca mosi la piata.Plecat lejer fara depasiri mers constant etc si consumu imi era la 3.8-3.9afara si 5.2 oras.Pt 1 litru de motorina la 100km am lasato balta conduc cum imi place si nici masina nu se infunda.


Ce economie sa mai faci mai piciule :d030:?> Daca mi-ar lua a mea 6 in oras as chema toti prieteni la mine si as da de baut si de mancat de diferenta de bani pana la consumul meu urban de 8-11. :) :P Deci, eu fac naveta si din 40km (doar acasa-munca-acasa) si bag cam de 500-600 de lei pe luna, daca mai merg si pe la cumparaturi m-am dus la naiba dar ata ete. A si din cei 40 dus intors (munca-acasa) vre-o 24 de km ii fac urban. Si merg frumos, cu plecari lejere de la semafor-frana de motor-mers la liber. Doar unde se poate mai merg cu ea pana in 60-70 de km pe ora. Afara nu depasesc 90-100 decat rar cand am chef de dat in gura:)
http://peugeot206clubromania.blogspot.com[br /] La nevoie 0736 909 458

turbojack

Consum redus se obtine prin ponderare extrem de calma a pedalei de acceleratie , utilizarea franei de motor la coborarea pantelor sau inainte de franari lungi, folosirea de turatii de regim mici , dar retrogradarea treptei de viteza in caz de demaraj pana in plaja de 2000-3000 rpm.
Nu neglijati si starea tehnica a masinii , franale ce nu blocheaza , filtru de aer curat  si bujii in stare buna in cazul benzinarelor.
0727 079405

Trofin Liviu

Am gasit un pliant de la Volkswagen in care dadea tot felul de trucuri legate de condus si era enumerata acolo si chestia numita sailing adica scoaterea din viteza cand traficul permite si lasarea masinii sa mearga prin propria inertie. La fosta masina in carte scria ca e contraindicat acest lucru ptr ca cutia este in priza directa si se produc defectiuni. Cand o scoteai din viteza chiar auzeai un harait si atunci o bagai la loc. La Peugeot nu am auzit asa ceva si am tot experimentat in oras unde chiar am sesizat o economie de carburant. Tulcea se si preteaza la asa ceva. In afara nu am avut curanjul sa incerc. Daca nu s-ar produce defectiuni tinand cont de relieful si lipsa traficului de la noi cred ca ar fi o metoda de a scoate un consum scazut.

adrianx

Referitor la frana de motor,eu o fortam un pic cam tare,in sensul ca asta vara am spart cutia(pinioanele satelit) si am stat cu ea pe dreapta 1 saptamana si m-au costat setul de 4 pinioane 620 de lei pe original  deci nu cred ca trebuie fortata prea tare sau poate am fost eu ghinionist

katy

Eu folosesc foarte mult frana de motor.

Trofin Liviu

Am aflat ca cutia se decupleaza complet si pot merge linistit cu ea scoasa din viteza! Ii fac consumul zilele urmatoare si va zic daca e vreo sfaraiala! Diseara ii fac consumul la mers 100% urban si va spun cam cat consuma mers in volte si scoasa din viteza! Azi am avut si mai am ceva alergatura prin oras asa ca pana diseara fac un 60 km!

adrianx

Cutia se decupleaza complet numai cand ambreiajul e calcat la blana

Trofin Liviu

Am facut azi un consum pe parcurs 100% urban folosind scosul din viteza la greu! 71 km parcursi, 18 stationari, 6 parcari laterale, o foiala intr-o parcare de unde nu mai puteam sa ies din cauza unei tanti etc. Nu am avut pornit nimic-ventilator, radio, faruri doar acum seara cand m-am intors. Mi-a rezultat un consum de 8,76l/100 km. Acceleratia am atins-o cu multa blandete si cred ca am mers destul de subturat. Nu am mai facut un test in conditii de asa foiala. Traficul destul de subtirel, exceptie centrul orasului dar fara ambuteiaje. Va las pe voi sa apreciati daca e mult sau putin!

Go Up