Motorina cu continut de sulf scazut, remedii pentru modelele cu norme de poluare

Started by AIR, Tuesday 10 August 2010, 16:54:19

previous topic - next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

AIR

Remedii pentru motoarele cu norme de poluare mai mici de Euro 5.

Incep prin a consemna un lucru evident, insa rog pe cei mai avizati sa scrie aici ceea ce trebuie, pentru a ne ferii "leii" de probleme.
Motoarele euro 3 necesita motorina cu continut de maxim 250ppm
Motoarele euro 4 necesita motorina cu continut maxim 50ppm
Motoarele euro 5 necesita  motorina cu continut maxim 10 ppm.Unde Ppm reprezinta parti per milion.

Motorina pe care o folosim este cu un continut mult mai scazut de sulf decat a fost prevazut vehiculul la fabricarea sa.
Cum motorina are rol de a (raci ?)si lubrifia piesele care alcatuiesc pompa de inalta presiune, din sistemul de injectie al motorizarii diesel rezulta ca exista posibilitatea ca componentele sistemului de injectie sa fie prea putin lubrifiate, lucru care evident duce la uzura lor prematura a lor si la caderi de sistem.
Spus mai simplu masina se defecteaza.

Exista pe piata aditivi care pusi in rezervor, preiau rolul de gresare pe care il are continutul mai mare de sulf al motorinelor Euro 4 si Euro 3, si preintampina aceste inconveniente.
Folosirea lor insa ramane la latitudinea fiecaruia dintre noi.
Cu alte cuvinte cat de mult ne pasa de masina cu care mergem.Tianand cont ca o pompa de inalt a presiune e circa 800-1000 euro, cred ca undeva investitia e binevenita din punctul meu de vedere.

Il rog pe Turbojack, care este expert in domeniu sa imi clarifice o intrebare.
Sa presupunem ca am o masina diesel Euro 5, si alimentez cu motorina euro 5.Sunt curios daca pompele sistemului de injectie au in componenta orificii de gresare folosind uleiul din  motor sau, ungerea e asigurata doar de motorina, dar materialele din care sunt alcatuite componentele sistemului de injectie sunt prevazute pt a rezista uzurii la care sunt supuse, dat fiind faptul ca motorina euro 5 e mult mai uscata, fata de motorinele inferioare.
Teoretic acest lucru e de la sine inteles insa in practica probabil nimeni nu stie, pt ca aceste motoare sunt foarte noi si nimeni nu a parcurs (inca) cu ele nr de kilometrii necesari pt a ne putea edifica.
Ce vom face insa cand va aparea motorina Euro 6 care ar trebui sa aiba continut de sulf zero?
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

SW Tm

Sa-nteleg din postul tau ca un motor Euro3 care are in general o presiune de rampa mai mica decat un E5, are deficiente mari daca-l alimentezi cu motorina actuala ( E5 ) ?
Sulful din motorina avea rolul de a lubrifia traseul alimentarii?!
Raul pentru prieteni!

turbojack

Este mai mult decat cantitatea de sulf ce difera in compozitia motorinei.Observabila este consistenta,fluiditatea motorinei.
Parerile pe aceasta tema sunt impartite.Unii ce au motoare cu euro3 si common rail, folosesc ulei 2T ca adaos.
In ultima vreme ma confrunt des cu shpan in sistemul de alimentare a motoarelor cu common rail,pentru care nu gasesc o cauza directa decat motorina.
0727 079405

AIR

@ Turbojack: Nu mi-ai raspuns la intrebarea:
Sa presupunem ca am o masina diesel Euro 5, si alimentez cu motorina euro 5.Sunt curios daca pompele sistemului de injectie au in componenta orificii de gresare folosind uleiul din  motor sau, ungerea e asigurata doar de motorina, dar materialele din care sunt alcatuite componentele sistemului de injectie sunt prevazute pt a rezista uzurii la care sunt supuse, dat fiind faptul ca motorina euro 5 e mult mai uscata, fata de motorinele inferioare.
Teoretic acest lucru e de la sine inteles insa in practica probabil nimeni nu stie, pt ca aceste motoare sunt foarte noi si nimeni nu a parcurs (inca) cu ele nr de kilometrii necesari pt a ne putea edifica.
Aceste masini Euro 5 nu vor avea si ele aceleasi probleme ca cele Euro 4 sau Euro 3?
Stiu teoretic nu, insa practic cum va fi?
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

SW Tm

Pentru niste motoare proiectate sa "reziste" 300.000km e cam greu de crezut. Motoarele astea au fost proiectate sa foloseasca motorina de la E5 in sus asa ca-i greu de crezut sa apara probleme datorate calitatii ridicate a motorinei. Cu sulful cel mai bine cred ca te lamureste Marius. Mie imi pare mai mult a reziduu in urma rafinarii decat adjutant la imbunatatirea motorinei.

Frunzarind netul, daca excludem alte forumuri, nu am gasit referiri la scaderea proprietatilor de ungere a motorinei cu cresterea Euro Normei decat la site-urile ce prezentau aditivi de motorina. Sincer mie nu-mi "miroase" a bine. Mi-e greu de crezut ca "fraierii" astia nu s-au gandit ca va creste uzura in motoare cu scaderea continutului de sulf...
Pe de alta parte tinand cont de cat de nociv e sulful ( mai precis oxidul de sulf ), dale-n m. de motoare, asta ca sa ma exprim frumos.
Raul pentru prieteni!

AIR

Nu vreau sa agit spiritele pe aici, dar nu toata lumea vede problema asa cum spui dumneata, ca da-l incolo de motor.
Eu personal muncesc pt fiecare ban, nu leu, daca dumneata iti permiti sa arunci cu ei, ma bucur pt dumneata.
Insa dintr-un anume punct de vedere corect ar fi ca masina sa functioneze in parametrii cu orice fel de motorina!
Ce spune Turbojack, ne spune ca din ce in ce mai des intalneste reziduu metalic in traseul injectiei (shpan).
Deci ceva nu e in regula.
Nu vreau sa comentez cat costa intregul sistem de injectie, Injectoare, pompa de inalta presiune si ce or mai fi....chiar si pt dumneata crede-ma ar fi o suma apreciabila!
Eu am pornit aceasta discutie ca sa ajutam colegii de forum sa prevenim aceste neplaceri.
Crede-ma ca eu pt mine stiu ce sa fac, si masina e ok si voi avea grija si mai departe de ea, tot ca pana acum daca nu chiar mai bine,cu putin noroc voi ajunge cu ea la 200 000km sau chiar mai mult, si cu un consum mult mai mic decat cel dat de constructor, deci avantajul meu va fi dublu!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

marius.v

Air, ai perfecta dreptate.
Lubrifierea se face cu sulful din motorina.
De aceea multe motoare euro 3 au pompa de motorina distrusa din cauza slabei lubrifieri.(in special 1.5 dci-urile de la Renault cu pompa rotativa Delphi unde lubrifierea slaba distruge pur si simplu excentricul).
Motoarele sunt concepute sa mearga 300000 km cu motorina adecvata, nu uscata euro 5.
Turbo a dat o solutie, adaugarea in proportie de 1% de ulei 2T.
Eu personal foloseesc kleenex, o sticluta la doua rezervoare.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

AIR

Mai nou am vazut inca doua produse care pot ajuta la acest lucru.Din ceea ce stiu unul l-am si probat, celalalt urmeaza intr-un viitor mai indepartat.
Iata cum se cheama produsele:
DURA LUBEâ€" Curăţător pentru sistemul de injecÅ£ii (benzină ÅŸi motorină) ÅŸi lubrifiant pentru partea superioară a cilindrilor
si un produs mai nou:
CASITE Lubri-Diesel PREMIUM
Curăţător injectoare şi lubrifiant pentru partea superioară a cilindrilor

MARIUS se referea la acest produs:

acesta exista in 2 variante
A de vara!!!:

POWER SERVICE Aditiv de Motorină - Diesel Kleen® + Cetane Boost® - tratează până la 152 litri de motorină.


B varianta pt IARNA::
POWER SERVICE Aditiv de Motorină - Diesel Fuel Supplement® +Cetane Boost® - tratează până la 152 litri de motorină.

Doar ca fapt divers, eu nu am comision de la dealer, dar din propria experienta, aceste produse chiar ajuta.
Acest topic e doar pt informare, si pt a gasi cat mai multe solutii pt a ne proteja "LEII" de eventuale defecte costisitoare.
Toata Stima
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

marius.v

CASITE e marca premium in SUA.
Personal nu am vazut produsul dar as fi curios sa-l probez.
Condusul unui automobil este o chestiune de atitudine si de aptitudine

AIR

O alta varianta:
De data asta semi oficiala!
"2-stroke oil and diesel

To all interested:
due to the pollution control measures of the EC diesel-oil is nearly sulphur free and contains up to 5% of bio-diesel. Sulphur has the property to grease the high pressure injection pump and the injectors. Without sulphur, the reduced greasing property of the new diesel has already shown negativ impacts on the long-term stability of the injectors and the high pressure pump. The pump manufacturers have tried to react by lining the moving parts of the pumps with teflon or other suitable material. However, the long term stability is still not achieved as with the old (sulphor contained) diesel.
The engine-research centre of a well known German car manufacurer has conducted some long term tests of diesel additives to find out whether any one of them will have an impact on the long term reliability of the diesel engine components. This introduction to explain were my information comes from.
The results of this research: any diesel additive of any manufacturer presently on the market is not worth the money!
BUT: 2-stroke oil, which we use in our motor saws, lawn mower or in 2-stroke motor engines has shown to have an extreme positive impact on diesel engines, if such 2-stroke oil is added to the diesel in a homoeophatic dosis of 1:200. In practical terms: 0,300 litre of 2-stroke oil into the 70l diesel tank. The 2-stroke oil will be absorbed by the diesel (emulsion) and grease every moving part of the high pressure pump and the injectors.
Besides this, the 2-stroke oil will keep the diesel engine clean, as it burnes cleaner as the diesel itself.
In other words, the 2-stroke oil has a much lower ash-content as diesel, when burned. This proven fact delays the DPF (diesel particulate (soot) filter) to clogg, and the "burn free" process of the DPF will be much less.
One more information: in Germany we have to present our cars every 2 years to the TUV -Technical Supervision Organisation - who will check, amongs others, the pollution of petrol and diesel engines.
The measured cloud-factor of a diesel engine without use of 2-stroke oil has been 0,95.
The same factor with the use of 2-stroke oil has been 0,47 - reduction of nearly half of the soot particles.
Besides this, the use of 2-stroke oil in the diesel will increase the milage by 3-5%.

To all:

Fill in 0,3 litre of 2-stroke oil with every tank filling. You will notice a surprisingly big difference in the smoothness of your engine running, the noise level is reduced, particularely when the engine is cold, and the fuel ecconomy will increase besides the described other advantages.
The 2-stroke oil I can recommend from my own experience (value for price) is the Liqui Moly 2-stoke oil, semi-synthetic, Product no. 1052 (blue plastic bottle). The use of 2-stroke oil is recommended also for diesel engines without DPF. If you "forget" to fill in the little dosis of 2-stroke oil - no problem. Just fill it in the next time.
Everybody who has used the 2-stroke oil in his/her diesel engine has confirmed that they could not have done better.

Do not use fully synthetic 2-stroke oil, as too expensive, and you do not really need this high quality for your purpose. Semi-synthetic will do.

The use of 2-stroke oil in the diesel will under normal circumstances not be evident, as the 2-stroke oil will be absorbed by the diesel by forming an emulsion, which will not seperate.
As I have said, we have to undergo every 2 years a pollution control inspection by our TUV, and the emission values as measured are by far better with use of 2-stroke oil than without. I have not come accross any case in which a car manufacturer has waived its guarantee obligo for cars which have used this 2-stroke oil (off course, not knowing this).
Dismantling the test diesel engines after the 2-stroke oil test has revealed that such engines have been in an extroardinary clean and top condition. So why should any car manufacturer have any reason to waive any guarantees (for whatever technical reasons) if the concerned engine is otherwise in a clean and top condition.

Why car manufacturers do not recommend 2-stroke oil

You may all know that Mercedes Benz have conducted in 2007 a long distance reliability test with a number of Mercedes E-Class 320 cdi from Paris to Beijing. Due to the fact that the diesel quality in East European Countries, Russia and China does not meet the DIN requirements, and Mercedes did not want to take the risk of their engines to flopp due to lousy fuel, the total tour has been accompanied by diesel tanks to re-fuel the E-Class cdi's. Selected members of the Mercedes clientele could apply to participate in selected parts of this test-tour, and advocats and notaries had to certify the correctness of this long term reliability test.
Although Mercedes does not like it published or made public, it is a fact that the diesel-fuel used for this test did contain 2-stroke oil to grease the high pressure pump components and to keep the engines clean during this marathon.
Why our car manufacturers do not officially allow the homoeophatic addition of 2-stroke oil to the diesel fuel has many reasons, mostly of legal nature. Besides this, which car manufacturer has any interest in excessive reliability of their engines? Their repair shops will have great problems.
Meanwhile the "2-stroke-oil to diesel" issue has attracted the interest of a number of Universities in Germany, as this 2-stroke oil has shown to have amazing poperties if added in a small dosis to diesel fuel (1:200), especially the positive impact on air pollution, reduced fuel consumption and improved long term reliability of the diesel engine. The pro and con discussions will go on for a while. But as soon as an accademic report has been published by one of our Universities, this will change very fast.
By the way: all car manufacturers reject the addition of any fuel "additive" in their cars, and warn that guarantee MAY be affected. Nobody says, that guarantee WILL be rejected. 2-stroke oil in its properties is not an additive, as you add oil to oil if you "dope" you fuel with a dosis of 2-stroke oil. The dosis of 2-stroke oil in your diesel-fuel is very difficult to analyse, as every (chemical) analysis has the main function to identify substances which are harmful. But 2-stroke oil has proven not to be harmful at all, on the contrary!
Personally, I use 2-stroke oil now for many years in all of my diesel cars (my present business car is a Mercedes 320 cdi DPF Automatic). And I never had any problems whatsoever.

Yamaha-Fan"

sursa: http://www.freel2.com/forum/topic878.html
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Acum intrebarea e ce fel de ulei in doi timpi?
Pt ca sunt marci si marci, din ce am inteles nu e necesar ulei synthetic ci doar semisynthetic e de ajuns?
Sau aditivii mai sus mentionati!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

SW Tm

Eu am zis ca daca punem in balanta aerul pe care-l respiram, adica sanatatea noastra cea de toate zilele, atunci motoarele masinilor sunt insignifiante.
Ierni cu zapada rosie pe masina cum le-am trait la Slatina parca nu as mai vrea sa le mai traiesc.
Ecologia nu e un moft, e o necesitate. Daca nu pentru noi, cu siguranta pentru nepotii nostri...

PS Stiu ca a fi ecologist e cam in bataie de joc pentru multi, dar asa cum unii dintre noi nu aruncam hartiile pe jos ci la cos, asa ar trebui sa dam dovada de bun simt si in privinta ecologiei.
Raul pentru prieteni!

AIR

Personal nu inteleg ce legatura are ecologia cu acest topic.
In nici un caz uleiul 2T sau aditivii nu contin sulf care sa presupunem ca ar genera ploi acide.
Cat despre hartii...da sunt inestetice dar sunt biodegradabile, problema reala sunt plasticele si mai ales PET_urile.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

SW Tm

Are legatura pentru ca motorina cu un continut limitat de sulf a fost impusa din motive ecologice.
Cea ce nu inteleg eu la toata povestea asta e, ca daca sulful avea rol de lubrifiere, nici un cap patrat nu s-a gandit sa introduca un subtituent ecologic in combustibil cu acelasi rol?
Numai producatorii de aditivi si-au dat seama? Ironia sper ca e evidenta...

PS
Nu o lua in nume personal. Observatia mea se refera la "ganditorii" combustibililor. Vorba unui profesor: "persoanele de fata se exclud".

PS2
In lumea asta exista aditivi pentru orice. Daca ne-am lua dupa producatorii lor toti sunt imperiosi necesari. Ca mancator la greu de aditivi de combustibil am o parere impartita:
Aditivii de iarna pentru motorina: utili pe meleagurile noastre pentru ca la pompe combustibilii de iarna apar destul de tarziu.
Aditivii de "curatat injectoare": de la inutili pana la nocivi ( dupa un tratament cu Sonax am crezut ca arunc masina ).
Aditivi de motor gen Dura-Lube: Nu am incercat, dar aici discutiile pro si contra nu se vor termina niciodata.

Asa ca iarta-mi pesimismul, dar din experienta proprie, ca am dreptul sa nu mai cred ca un aditiv face "minuni".
Raul pentru prieteni!

turbojack

Pentru  a raspunde unei intrebari mai vechi : pompele de injectie la Peugeot nu au circuit separat de ungere cu ulei,lubrefierea facandu-se doar cu agentul de lucru (motorina).
In acest moment pentru a ne proteja masinile de motorina cu punct de congelare ridicat (stiut fiind ca se intarzie alimentarea in benzinarii cu motorina de iarna) trebuiesc adaugati diversi aditivi la fiecare alimentare.
0727 079405

Go Up