Peugeot Partner model II 2002-2007,Consumuri, si alte probleme

Started by AIR, Thursday 15 July 2010, 18:27:47

previous topic - next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Go Down

AIR

postat la data 11 Ian 2007.Cum la mine nu este concludent consumul (motor prea nou si prea strans), consumul nu are nici o importanta dar vreau sa fondez si eu un topic.Nu de alta dar rara mi-a luat-o ininte cu cel despre masina.Acum nu mai conteaza din moment ce avem Arie.
Consum circa 4 ore mers in gol, pornit dimineata cate 10-15 minute pe loc blocat in trafic etc, mers in oras 147 km, mers extraurban aprox 237km consum mediu 7.77l/%
DAca merg la drum lung revin cu detalii, insa oricum nu va fi concludent ca deja azi pana la servici am facut o ora si un sfert (sunt 12km) si aseara dupa ce am alimentat inca o ora si 1/2.Nu am idee cat va consuma in traficul asta oricum cred ca urca spre 9.DAca fac un drum de aprox 600km, voi umple rezervorul full ininte de drum si la intoarcere va voi spune consumul.Mentionez ca voi merge incet pt ca masina e in rodaj si vreau sa-i formez bine motorul cu usurelul!
14ian 2007
Primul consum real extraurban, facut cu singura metoda care se poate utiliza adica aceea a plinului.
In primul rand vreau sa remarc niste lucruri care mi se par cel putin ciudate.
Inainte de a pleca la drum aveam rezervorul plin ceva mai sus de 3/4 undeva f aproape de prima liniuta subtire de sub cea de plin 100 %.Facand o socoteala simpla 55 de litri impartiti la 8 liniute rezulta ca intre 2 liniute sunt cam 7 litri.Aici insa trebuie sa remarc cal la toate masinile cu care am mers acul scade mai greu pe jumatatea superioara adica pe cea cu mai mult combustibil, iar pe cea cu mai putin combustibil scade mai repede.
Deci dupa cum arata acul ma asteptam sa pun circa 9 - 10litri.Ca sa fac plinul ochi.Mersesem de la ultimul plin circa 110km numai oras (Bucuresti)cu destule blocaje si stationari in trafic.
Am pus top nordic de la Petrom Baneasa, unde trebuie sa spun ca primii 5 litri au intrat usor apoi trebuind sa pun incet pana la 12 litri.Eposibil sa mai fi intrat inca 0.5-1l de combustibil dar trebuia sa pun f incet si de acuma stateam la pompa de circa5 minute.Chiar si apasand pistolul f incet am remarcat ce multa spuma laba face motorina!
Deci primul consum oras (Km 386-496) arata groaznic 10.9 litri la suta.Si afara nu a fost frig doar cel mai frig 1 grad .
Stiu ca motorul e nou si se va mai lasa dar totusi mi se pare cam mult.

Revin am plecat apoi la drum cu masina spre sighisoara, pe valea prahovei pe DN1 iar de la Brasov pe DN13 la sighisoara si retur.
Cel mai repede am mers pe portiunea Ploiesti -Comarnic folosind treapta a 5 a la 95-100km/h cu un varf de 1 km la 110 km/h.
Restul drumului nu am folosit treapta a 5 a decat pt f putin timp si pt ca as fi mers subturat.Am mai folosit treapta a 5 a pe acelasi tronson Comarnic ploiesti dar la intoarcere.
In rest am mers in localitati cam cu 60-70 cat e voie legal ori in treapta a 3 a ori in a 4 a.
Si dupa brasov am mers cam cel mult cu 90 in a 4a deoarece erau prea multe curbe, masina e destul de inalta si eu am anvelope de vara, mai ploua burnita, plus ca inca nu o simt f bine (mai trebuie sa ma acomodez la detaliu cu dansa).Si nu imi place sa merg tare din moment ce nu am nici un motiv Incet incetisor ajungem intregi si cu bine   

Trebuie sa punem la socoteala ca am stat pe loc cu motorul pornit (pt a face cald circa o ora cand nu am idee cat mananca la stat pe loc)
In general am mers cu motorul cam la 2000rpm mai mult sau mai putin 100rpm.Au fost si momente cand am coborat pana catre 1500 ulterior retrogradand, dar si momente cand am urcat cu motorul la 2750-3100rpm cand am urcat la timisul de sus si cand am urcat la rupea 
In final m-am intors si am pus motorina exact de la acelasi petrom si la aceeasi pompa pt a avea un consum cat mai exact.
Acul acum arata peste 1/2 dar f putin deasupra am pus motorina Top nordic care pana la litrul 25 a intrat usor apoi de acolo si pana la plin ochi acum a mers mai usor nu a mai spumat asa tare am umplut exact 29.61 litri.

Km parcursi cu tot cu stationari cu motorul pornit
562 km cu 29, 61 litri top nordic => un consum mediu de 5.268 litri la suta.Eu personal sunt multumit tinand cont ca motorul este nou dupa acest drum am 1070km(si a fost si un drum de rodaj in care am mers in medie cam cu 60-70km/h, extralocalitati cam cu 80 in a 4 a pe DN13)La intoarcere extraurban cam cu70-90pana la Ploiesti iar de acolo cu60-80 pana la Bucuresti)
Varfurile de viteza fiind evident extraurbane!
Deci 5.26l/100km si cu stationare cu motorul pornit, daca scoatem stationarea cred ca ajung undeva pe la 5.1 litri/100 iar in carte consumul minim e dat la acest motor de 5.0 l /100km


consum pe 23 ian 2007

Consumul meu inca nu am alimentat da acul se apropie de 30 de litri cand il voi umple.PAna acum am cam 28 de litri poate 27 si km numai oras 275km.Daca tin cont ca in trafic mers in gol motorul ia cam 0.5l (la 2.0 HDI) pe ora si am stat in trafic cel putin 5 ore ar rezulta ca 2.5 litri s-au ars in gol.Dar 0,5 litri e la un motor normal al meu inca e f nou nici 1500km.Deci pot pune cam 0.7l / ora a 5 ore.Deci 3.5 litri.Deci consum urban cam 8,9 l/100 km Urban(bucuresti ) Se poate numi consum superurban, sau consum Metropolitan.
Deci deocamdata este doar o estimare, confirmarea vine maine sau poimane .A si sa nu uit top nordic.
Viteza medie 15km/h.Viteza minima 0 cu motorul pornit.Viteza maxima 65km/h.(si tot cu motorul pornit)

consum pe 26 Ianuarie 2007
Azi am pus motorina top nordic si au intrat 29.86 litri , km in Bucuresti 320.7 consum 9.31l/100km  .
Daca ar fi sa iau in calcul ca cel putin 6 ore sunt de stat pe loc cu motorul pornit consum pe ora sa zic 0.7litri ar iesi socoteala astfel.6*0.7=4.2
29.86-4.2=25.66litri/320.7=8.0012 
personal e bine pt un motor sub 1400km.
Rara tu ce parere ai, ai facut consumul dupa intalnirea clubului?

Am un var care are un opel cu motor 1.9 dtci sau asa ceva diesel.M-am suit in el cand avea sub 100km.Baiatul are computer de bord si iti da consumul instant e imi aduc aminte ca avea0.7-0.8 oscila.( la opel consumul de pe computer corespunde cu metoda plinului verificat de varu de mai multe ori)
Dat fiind ca motorul nostru e un pic mai mare si zic eu ca atunci si al lui era rece(motorul cand l-am vazut) eu am apreciat consumul la 0.7 l pe ora.
Acum cand m-am mai uitat la masina lui (motor cald are in jur de 0.5-0.6l ora.in relanti.
Aici nu e vorba de ambitii eu scriu ce fac cum merg eu cand schimb la 3000rpm din a 2 a in a3a .
Consumul e 9.3 corect asta e consumul acum!
Dar cu siguranta peste 1000km va fi cam 8.5
Inca un lucru celalalt consum pana a merge extraurban la Sighisoara a fost naucitor pt mine, dar a si mers mult in gol prin curte masina si era f nou motorul.A fost 10.9l/100km
Eu sper ca la urmatorul plin pt consum urban va fi sub 9/100km, asta si cu caldura pornita ca doar nu stam sa inghetam!

Una peste alta mi se pare ok.
Amic nu te ambitiona ca eu nu merg acum la consum minim.La consum minim merg numai extraurban insa fara a subtura motorul nu merg sub 2000rpm.
Si asta dupa ce mai intai il turez un pic la 3000rpm si il tin acolo cam3-5 minute sa se invete cu turatia.Acum atat ca e cam nou, mai tarziu cred ca il voi urca la 3500rpm, dar asta numai dupa 2500km cel mai devreme, azi deja am mers de la plin pana acum 70km metropolitan, dar va urma si ceva extraurban aproape sigur.
Si nu mai tin minte parca tu ai motor de 1,4 hdi
intotdeauna va fi mai putin flamand ca al meu, cu 2,0 l hdi.
Singurul care ar putea avea consum ca al meu, masurat in aceleasi conditii, greutate, motor asemanator daca nu chiar identic,coeficient aerodinamic, etc, e rara  ,
dar si la el e situatia diferita pt ca traieste si se misca intr-o zona a tarii mult mai framintata geologic, si cu alta energie de relief 
Oricum consumul la masina depinde f multi factori!
Asta e situatia

Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Consum pe 27 Ian 2007

Am gasit un site f interesant pt consum.
Iata jurnalul meu de consum:
Din pacate exista ceva mici diferente fata de ce scrie aici datorita calculului usor aproximat, nu imi aduc bine aminte toate cifrele de aceea m-am uitat pe acest topic pt a le introduce si acolo!
Acum nu mai sunt offtopic!
http://www.spritmonitor.de/en/fuelings/166970.html
sau linkul acesta http://www.spritmonitor.de/en/detail/166970.html
Deci conform socotelii computerului iese un consum mediu de 7.38l/100km, mie personal mi se pare cam mare, singura atenuare e ca are motorul f nou, si ca merg f mult urban cu el aproape 1000km urban din cei aproape 1400km totali

Postat pe 8 feb 2007
Azi am pus motorina, si costa numai 3 lei, sa vezi si sa nu crezi.
Deci am ajuns la 1974km la bord,din care 456km urban, iar circa 50km cu masina incarcata bine uneori chiar catre 500-600kg.
Restul pe A2 respectiv circa 140km cu un varf de viteza la 140km, deci estimez consumul pe A2 la 6 l/100km
Au intrat 48.71l de top nordic din care 8.71lzic eu ca sunt pe autostrada, restul metropolitan (oras).
Ar iesi strict oras in jur de 8.8-8.9 iar pe A2 in jur de 5.9-6.2.
Ma declar multumit la un consum mixt 8.17, in care orasul e mai mult decat preponderent e 3/4.
Si uneori am mers si incarcat, destul de bine!
Azi sau maine trec de 2000km sa vezi de acum teoretic motorul incepe sa se aseze, vad ca se tureaza si mai usor parca, iar zgomotul in relanti e mai infundat un pic inainte era mai metalic un pic.
Cam atat deocamdata!

ma apropii de 20 de litri si am deja 260km! ;D Urban!


Raspuns MariusV


Incepe sa se lase.
Sa vezi cum o sa mearga dupa 15000!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Raspuns Calinart

Buna ziua! Am un Partner Combi 2.0 HDI din noiembrie 2005. Si la mine a fost consumul urban de 10% in primii 2-3000 de km. In schimb extraurban a fost in parametrii, inca de la inceput.

Raspuns a_mic
Bine-ai venit ! "partenerii" se vor bucura si mai mult pentru ca va inmultiti ! Asfalt uscat, frate ! :)


Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Bine ai venit Calinart, intre Partner-i.
Eu infirm spusele tale reusesc sa ma situez sub 9 pana in 3000 de km.
Deci sa incep azi am facut plinul aceeasi pompa, acelasi combustibil, Top Nordic, acelasi pret 3lei.
30.46litri motorina, 367km, consum mixt, 67km aproximativ extraurban( o fuga la aer mai curat), restul oras aglomerat, multe drumuri scurte dar incarcat chiar tare catre 600kg. deci in oras ma mentin sub 9,respectiv cam 8.7, tinand cont ca am mers cam jumatate  incarcat si uneori destul de plin catre 600kg consider ca e bine.Mai am o problema cand merg incet pe la 20km/h si cotesc stanga  aud un huruit al rotii stanga fata parca ar roade roata dar in mers la drum si drept nu se aude nimic, sa fie doar din cauza ca sunt anvelopele noi, sau nu o fi geometria facuta perfect?
Inca o observatie, antigelul a devenit galben maroniu, nu mai are nici o nuanta albastruie-verzuie cum a avut la inceput, la revizie ii pun sa-l schimbe!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Consum 5 Martie 2007
Postez si eu ultimul consum.Inainte de a face plinul acul indica prima liniuta subtire de  deasupra rezervei.Umplut pana sus la gura cu Top Nordic (3 lei). Au intrat 48.10 litri.
Acum e de stiut ca primii 230km au fost doar urban cu mult stat in trafic + gerul de -8  grade cand scadea acul vazand cu ochii.Eu am estimat cam la 10l/100km urban.Restul sunt o fuga pana la Fundulea pe A2 la 120km/h 60km, Un mers de rodaj buc -lehliu 120km cu 95km/h, si o plimbare spre munte de 277km cu viteza de 70 sate si 90-100km/h extraurban.
Intre ele  20km intrari in oras si iesiri inerente pe care le-am pus tot la consum urban.
Ar iesi cam 10 oras  si cam 5.03 afara ;D dar sunt aproximari.
CONSUM MIXT   250 KM Urban/ 457km EXTRAURBAN din care 180 kmAUTOSTRADA= 48.1l/707km=6.80
Pt extraurban ma declar multumit, pt urban sunt profund nemultumit !!!
Tot ce pot spune e ca masina merge mult mai bine extraurban.In oras o inebunesti pur si simplu.Si cu cat e drumul mai lung cu atat am impresia ca consuma mai putin.Si motorul s-a lasat si a devent ceva mai silentios, dar e loc si de mai bine.
La 95km/h pe A2 motorul sta la 2050-2100rpm si nu se aude decat vantul, parca nici nu ar avea motor, insa cum treci de 110km/h se aude distinct!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Consum 15 martie 2007
Un nou plin,  :-[ din pacate urban masina e f departe de consumul dat in carte nu cu un litru peste ci aproape cu trei.In oras i-a undeva intre 9.5-10.5 ceea ce mi se pare f mult.Consumul este mixt deci toate sunt aproximari, se pare ca dupa o fuga pe A2 cu 130km/h si-a mai revenit spre cote mai mici.
Deci am alimentat de la Lukoil diesel L sau asa ceva la 2.96lei/l au intrat 46.03 litri.Am mers pe A2 162km cu o medie de 125km /h, 20km pe dn cu 70km/h, si restul oras 385 km.Aproximez orasul pe la 9-9.5 extraurban diferenta de 11.35l  extraurban ar iesi 6.23 l/%.Personal mi se pare ca maninca prea mult in oras.Tinand seama ca motorul deja nu mai este asa nou deja am trecut de 3600km.Si mi se pare anormal sa manance mai mult cand are mai multi km si afara s-a incalzit!
Un alt lucru care nu imi place uleiul e negru deja, si am impresia ca incepe sa si pape din el!Nu mai e perfect la maxim pe joja, e cam juma-1 mm sub maxim!
Deci consum mixt 8.118l% din care urban 385km, extraurban182km.68% consum urban 32% consum extraurban.Parerea mea in general cred ca drumurile pe autostrazi cu masina fugarita tind spre un consum cu130-150% mai mari decat consumul minim dat de producator(4.6l/100km).Doar consumurile pe sosele de "tara" pe care se poate merge cel mult cu 100km/h au sanse de a se apropia sau atinge consumurile minime date de producator.Sau te poate ajuta o masina cu 6 trepte unde la 130km/h ai cam2300-2600rpm.
Impresii despre motorina L de la lukoil!Deja am mers cu ea azi cam 15km.Sunt cateva lucruri bune despre ea.Am schimbat furnizorul plecand de la ideea ca pana nu incerci toti furnizorii cu noua masina nu poti sa ai o idee exacta despre ce combustibil se potriveste mai bine cu masina.La primul plin am pus rompetrol efix, dar va trebui sa mai pun cel putin inca o data pt ca atunci masina era f noua si nu pot sa spun ca a fost bine sau rau.In plus imi era straina nu eram deloc obisnuit cu ea.
Revin la Lukoil L, motorul e mai silentios cred ca e cu cel putin 3-5dB mai silentios.Se infinge mai bine decat cu Top nordic.Daca o salti la 3500rpm face acelasi zgomot ca la 3100 rpm cu top nordic.Mai ramane de vazut consumul.Motorul avea turatia mai mare decand s-a incalzit cu topNordic si nu mai statea la 800rpm in relanti urca spre 900rpm si avea un sunet cu  reverberatii in toata masina parca se infundau urechile de la acel sunet.Vad ca acum nu mai face asa, sa vedem mai tarziu ce va fi.
Banuiesc ca motorina Top nordic era f aditivata si de aceea mai subtire si se consuma f repede, tot din aceeasi cauza probabil motorul statea mai turat.M-am tot uitat dupa top euro 4 de la petrom dar nu e pe nicaieri, probabil au produs mult top nordic, si din cauza ca iarna a fost calda au f multa pe stoc.Probabil de aceea nici nu o scot de la vanzare.Probabilitatea unor geruri mai scazute de -10 grade e f mica pt ca martie a trecut deja pe jumatate.
Oricum pana acum imi lasa o impresie buna motorina lui Lukoil.Ma gandesc pe de alta parte ca tot ce e calitatea 1 la Petrom pleaca la Export, Calitatea 1B pleaca la statiile Omv si PetromV iar calitatea 2 pleaca la statiile Petrom vechi.
Ciudat acum am verificat pe site ce am pus eu e motorina euro 3 cu sulf 0.035.La statia scria motorina euro 4 si euro 5 dar cea euro 4 are sulf 0.005 iar cea euro 5 are sulf 0.001.Deci pana la urma am pus motorina euro 3.Dar oricum masina e doar euro 3!
E bine de stiut pt cei care au masina euro4 sau euro 5.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Raspuns a_mic
Un nou plin,   din pacate urban masina e f departe de consumul dat in carte nu cu un litru peste ci aproape cu trei.In oras i-a undeva intre 9.5-10.5 ceea ce mi se pare f mult.

Prietene, orasul "lor" nu e ca orasul "nostru".... Orasul lor este un oras in care toate semafoarele functioneaza, intersectiile le prinzi pe rosu dar, nu faci fiecare semafor de 15 ori....

Personal mi se pare ca maninca prea mult in oras.

Singura solutie e sa schimbam orasele... ia sa incerci Valenii de Munte, spre exemplu.... sa vezi acolo consum "sub carte"

Tinand seama ca motorul deja nu mai este asa nou deja am trecut de 3600km.

Ai un motor NOU ! Bucura-te de el ! Pana pe la 20k inca munceste sa-si dea drumul...

Un alt lucru care nu imi place uleiul e negru deja

La diesel, uleiul se innegreste foarte-foarte rapid.

Nu mai e perfect la maxim pe joja, e cam juma-1 mm sub maxim!

Insignifiant, stai linistit !


Drum bun si asfalt uscat ! :)
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Raspuns Partner
Ultimul consum Bucuresti 100% Motorina TopNordic - facut 690Km cu 55l -> fix 8%

  Nu mai stiu pe ce forum gasisem standardul de testare a consumului - ideea era ca se merge in spatiu inchis fara nici o inclinare, nu se foloseste nici un consumator, soferul are vreo 60kg si in rezervor sunt 3l de combustibil - traseul are aproximativ 3km in care se faceau 2 porniri de pe loc si cateva accelerari. Concluzia e ca e utopic orasul asta.

Raspuns K-man
Consumul decalarat de producatori se face dupa un anumit standard,care vad ca a fost modificat( vezi ultimu nr. AMS)
Ideea e ca in Bucuresti nu vei ajunge niciodata sa consumi acolo unde iti spun ei ca ar fi consumul declarat.
Conditiile de trafic din bucuresti sunt absolut salbatice....cand stai o juma de ora sa treci de un semafor...
Combustibilii din Romania sunt diferiti de ce exista afara. Nici eu nu ma incadrez in cifrele declarate de producator. Sunt multi factori ce influenteaza consumul.
Sa iti spuna colegul Cloud cat ihi papa passatu tdi in Buc si o sa vezi ca nu e chiar asa cum crezi tu.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Sincer la celelate masini acum vreo 3 ani ma incadram in Utopia respectiva.Dar se circula altfel in metropola noastra.
Dat fiind ca e noua inteleg un litru in plus !Eurialul da 7.2 urban, francezii zic 6.9.Motor nou 1 l in plus deci ajung la 8.2 dar de aici pana la aproape 10 e distanta mare, mai sunt 2 litri in plus.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Te rog sa detaliezi de ce combustibilul e diferit de Europa de West.Ai date exacte, concret exemple.Eu cand am iesit din tara nu am observat nimic deosebit la mersul motorului fata de Romania.Si zic eu ca am ceva ureche si experienta  in 10 ani de tinut covrigul in mana.Nici consumul nu a fost extraordinar si doar am pus mereu benzina de 98.Si asta nu a fost odata ci de multe ori!
Nu stiu cum o fi la motorina dar la benzina nu am observat nimic deosebit!!!!
Il rog pe NOR 75 care intre timp a devenit cloud (asa se poarta sa fim mai poligloti) sa  scrie cat ii papa dumnealui Pasatu Tdi in metropola!
Am mai scris dar vad ca nu ai citit, pana acum trei ani ma incadram cu toate masinile cu care am mers in Bucuresti cu consumul Urban.Inteleg acum e mai aglomerat asta inseamna un litru in plus dar de aici la 3 in plus e f mult!
Hai k-man da-mi dovezi despre combustibili, intre timp am mers inca 50km cu motorina Lukoil L si pot spune ca motorul merge mai rotund la 2000rpm in a 3 a zici ca ai masina pe benzina.IMa gandesc ca cifra cetanica e aproape de 51 si nu 46 cat a fost probabil la Top nordic.
Imi dau seama ca rusii au combustibili buni in Romania.Stii pana sa vina Partnerul mergeam cu Mondeo, iar intr-o zi am zis sa dau o fuga cu el pe A2 nu de alta dar masina merse numai in oras 600km uneori o fuga cu 100km/h in a 4 a ii face bine se mai desfunda injectoarele, se mai curata Katul.Aveam in rezervor Top 99, si dat fiind ca imi era teama sa nu ma lase pe drum masina (rezervor sub 10litri) zic hai sa-i pun un pic de benzina.In drum vad un Lukoil trag la pompa si pun 10 litri nu mai mult.benzina de 98.
Plec la drum spre policolor spre iesirea spre A2.Pana la Policolor si sunt 1-1.5km simteam masina ca merge mai bine, ca trage mai cu ravna e mai silentioasa si chiar incepe sa se infiga.Masina asta ar un mic inconvenient, are cel mai mic motor pe caroseria respectiva.1,6/90cp la o masina de 1350kg si nici la cuplu nu sta minunat doar 120Nm.
Contrar asteptarilor Rusii de la Lukoil au carburanti buni.E drept ca dupa ce mergi cu OMV 100 si top 99 in general nu simti mare diferenta dar chiar am simtit diferenta si mergeam doar cu 50 nu de alta dar la iesirea spre A2 mereu e un radar!!!
Eu am reusit lucruri bune cu ei.Nu acelasi lucru pot spune de rompetrol.E f multa reclama ca si la Petrrom/OMV dar se pare ca produsele de calitate nu prea sunt de gasit pe la noi..
Inca un lucru dimineata dieselul scoate un pic de fum ca un abur , azi dimineata dupa pornire m-am uitat de curiozitate la teava in spate nu exista fum deloc!!! si nici abur.deocamdata ma declar multumit de acest combustibil!
Sa vedem consumul!Oricum am avut azi senzatia ca motorul e mai puternic si fara sa retrogradez masina revenea mai usor in palierul de lucru!!
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR


Raspuns a_mic


Eu imi permit sa am rezerve personale vis-a-vis de combustibili si de consumuri, fiecare cu motivatia ei:
1. combustibili: unul din lucrurile importante si benefice pentru industria romaneasca (acolo unde s-a facut) a fost introducerea standardelor de calitate ISO. In aceste conditii, nu prea ai loc de intors, iar calitatea combustibililor TREBUIE sa se incadreze in anumiti parametri si inca destul de "stramti". Parerea mea (hac) este aceea ca virgula, calitatea unui combustibil este in stransa legatura cu conditiile si durata de depozitare;
2. consumuri: ma gandesc, prietene la un stil de condus ceva mai agresiv dar, imi asum responsabilitatea unei erori de apreciere cu atat mai mult cu cat nu ne-am prea nimerit in acelasi habitaclu :). Stilul de a conduce se poate modifica, de exemplu, odata cu schimbarea job-ului sau, odata cu modificarea conditiilor de lucru. Deasemenea, este in legatura pana si cu relatia pe care o ai cu partenera (daca te certi toata ziua buna ziua, mie mi se intampla sa mi se ingreuneze talpa :) ). Deasemenea, consumul se modifica si in situatia in care se modifica regimul orar de trafic. Desi..... 3 litri este enorm..... suna "nu bun".
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Si eu am impresia ca standardele Vestice Iso au venit de hac calitatii indoielnice a combustibililor romanesti.
In conditiile cunoscute de trafic chiar sa vreau sa merg mai agresiv nu voi reusi doar daca imi i-au avion, sa merg pe deasupra.Talpa as putea zice ca e mai usoara decat inainte.Treaba cu partenera nu are legatura cu consumul.In general nu ma exteriozizez asupra masinii, daca exista discutii cu familia acestea se rezolva cu familia nu au legatura cu stilul de condus.
Deci eu zic asa 1 litru de la traficul in Bucuresti, 1 litru motorul nou dar inca un litru asta nu inteleg de unde vine in plus?
La drum lung sunt sigur ca voi reusi in timp sa o duc sub ce da constructorul adica 4,6 dar deocamdata e prea noua,iar intre 500km si 1000km am reusit pe vreme racoroasa 5,3 ceea ce imi suna promitator pt viitor.
Nemultumirea e legata de consumul urban, e MAre!

Am o nedumerire cel putin la fel de mare  ca cea a consumului urban.
Ieri am facut plinul cum motorina de la Lukoil ma satisface mai mult acum am pus de la ei.Acul la bord arata exact 1/2.De obicei cand puneam de la Petrom imi intrau circa 28-29 litri.
Dupa ce am facut plinul surpriza 23.7 litri.Oricat am incercat sa mai pun nu au mai intrat.Am plecat si am dat o roata cu masina.Intre timp acul la combustibil a inceput sa coboare.Ceea ce m-a mirat a fost in timp ce umpleam rezervorul se auzea un fel de bolborosit.
Azi dimineata ma sui in masina acul arata 1/1 adica plin.Aseara arata sub plin un pic.
Sa incerc sa mai pun 3-5 litri cat banuiam ca nu intrasera ca sa se faca plinul.Ma duc la Lukoil alta statie.Si ma gandesc trebuie sa intre usor circa 4 litri dupa aceia  1 sau doi vor intra mai greu.Pun pistolul si nu intra decat 0.5litri incep sa pun incet, mai zgaltai masina pana la urma cu mare chin pun 2 litri.Acum e de stiut ca de la plinul de aseara pana azi dimineata am facut circa 45km din care urban 5 si restul in afara orasului.Daca impart strict 2litri la 45km iese un consum de 4.44l/100km.Ceea ce mi se pare f putin tinand cont ca am si fugarit-o cu 130km/h vreo 2 km.
Deci nu inteleg ne fura astia la pompe? Ar reiesi ca la fiecare litru de motorina de fapt punem in ju r de 850ml in loc de 1000ml.
Am mai patit odata o chestie asemanatoarela Kangoo.Puneam mereu dela Omv si imi intrau fix 39-40 de litri.Apoi a aparut rompetrol si pun de la ei fac plinul 36 de litri, de atunci am pus de la ei cam 1/2 de an mereu la ei intrau circa 36 de litri.M-am dus la Omv si fac plinul  38 de litri???
Nu inteleg difera oare pompele asa de mult!
336km urban 195km,extraurban 141km, consum la pompa 23.69+2.03=25.72litri.Consum mixt 7.65l/100km.
Nu mai inteleg nimic din chestia asta cu pompele nu te poti baza pe consumul facut la pompa.


A mai sesizat cineva diferente asa de mari la pompa?
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

RAspuns Rara
Eu la Lukoil.
raspuns Turbojack
Am patit si eu adesea sa gasesc neconcordante cantitative.
Din pacate asa ceva am gasit si in Italia.Uneori cumpar benzina in canistra si cum de obicei folosesc din cele de la uleiul motor uneori am gasit o diferenta de 200 gr la 5 litri,fiind usor de urmarit nivelul pe firul transparent al bidonului.
Probati si voi cu bidonul sau cu masura.


Raspuns a_mic
O socoteala corecta nu se face cu bidonul de plastic, material deformabil si cu un coeficient de dilatare mare. Singura solutie rezonabila, atunci cand aveti dubii (dar, e bine sa va feriti ca sa nu va faceti de ras ca subsemnatul si voi povesti spre final) este sa cereti o verificare cu "masura" de la statie - un recipient omologat de catre cei de la  metrologie si cu care se face proba pompei. Apoi, e bine sa aveti in vedere si faptul ca unele tipuri de masini au rezervoare de plastic ceea ce explica indicatiile din cartea vehiculului: "Capacitate rezervor: aproximativ 50 de litri". Explicabil dealtfel prin prisma comportamentului materialului plastic in relatie directa cu temperatura
exterioara.

Boon ! Sa va spun acum o istorioara in care un tip inalt si cu o excelenta parere despre domnia sa a reusit sa se faca de c**** alaturi si de o tanara despre care as putea spune ca este/era "de apreciat". Vara, soare, drum de la mare spre Buc si, imediat dupa podul rutier de la Neptun, trag la gazolinarie pentru plin. Apreciez cam cat ar intra in rezervor, socotesc efortul financiar si hotarasc sa pun de x lei motorina. Si-mi pune. Dupa socoteala mea, pana la plin ar mai fi fost cam 2...max. 3 litri. Platesc si plec. Ies din statie si constat ca rezervorul meu arata 3/4... Stiti voi: nervi, glicemie, tahicardie, etc... Scandalizat, bag o stahanovista peste linia continua si intru val-vartej in statie unde sa ma iau de gat cu aia ca m-au furat, ca munca mea, ca imbogatitii dracului, ca nu va mai satura Dumnezeu, ca va reclam, la OPC, la BBC, la CSA, la CBS, la NASA, CNSAS, si tot ce-mi mai venea la gura. Femeia de langa mine se gandea deja in mintea ei: "moooaaama ce barbat !". Omu', spasit, asculta toata peroratia mea, face stanga-mprejur si vine cu stacana gradata de 10 litri. Baga pistolul si ma pune sa ma chiorasc la ecran. 10 litri punct si se opreste. Stacana ? Fix 10,1 litri. Sa mor de rusine si sa intru in pamant, nu alta.... Imi cer scuze, ma sui in masina si plec. Rezervorul tot la 3/4 DAR, numai pana la Eforie Sud cand s-a hotarat sa faca un salt de tip cuantic (a se vedea Planck - opere citite numai cap I si II ca dupa aia m-a pierdut pe drum) direct la 1/1.

Deci.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

Sa impartasesc din pataniile de la ultimul plin.Mers in oras 150km, mers extraurban aproximativ 120km in jur de 80-90km/h pe drumuri europene, 15km la 130km/h facut proba cu viteza, dupa care inca 15 km cu 90 respectiv 100km/h.Azi acul arata jumatate conform datelor anterioare asta ar insemna aproximativ 29-31 litri.Brusc acul a scazut in jur de un sfert, mergand doar 5 km in oras fara blocaje exceptionale, deci ma apropii din constatarile precedente de 38 de litri consumati si  330km parcursi din care cam 150 km extraurban, asta da consum >10 litri la suta.
Concluzii ori indicatorul de motorina, bate campii.Ori pompele indica aiurea......Ori a avut un fel de dop de aer in rezervor care a bulversat plinul, si indicatorul.
O supozitie, motorina de la LUKOIL E MAI SILENTIOASA, dar se papa mai repede, asa cred pana acum ma voi convinge cand alimentez.
Mai nou merg in oras chiar unde am loc numai cu a 2 a pana la 3000rpm nici nu mai schimb ca nu am unde cum schimbi viteza, cum tre sa opresti.
@amic stiam ca e greu sa demonstrezi pacaleala de lapompa.In mod cert, uneori la pompe sunt sigur ca exista pacaleli, ca doar de aceea e luna pacalelilor.
Revenind la rezervorul de plastic, sincer din ce imi dau seama, rezervorul e gros si foarte tare, am pipait pe sun Jetta si un Mondeo un asemenea rezervor.Plasticul cred ca are peste 3 mm grosime.Sunt sigur  ca se deformeaza mini la caldura/frig.Poate doar de la turnare scriu aproximativ 50 litri, asa scria la Kangoo.
De masurat cu bidonul de ulei de 4 sau 5 litri nu mi se pare o idee prea buna, s-ar putea si acolo sa fure la ulei macar 50 ml.Acel bidon e subtire si usor deformabil.Cel mai sfant cu cilindrul gradat.
Dar pt 6 lei are rost sa te ungi tot de motorina, ssi sa te iei la harta cu benzinarii?
Din ce am probat, rompetrol efix se papa repede, cum merge e greu de spus pt ca era motorul f strans a fost primul plin.
Lukoil se pare ca merge mai silentios se infinge masina dar am impresia ca se si papa repede.
Petrom top nordic, consumuri mai mici dar mers usor mai zgomotos, masina parca mai puturoasa, si senzatia ca ceva nu merge perfect egal la motor, mers usor neregulat.
Petrom ramane optiunea principala pt drumuri lungi si pt un consum mic.Oricum eu merg mai batraneste la drumuri lungi.
Acum cred ca voi proba top euro 4.
De la Omv nu pun pt ca e aceeasi Marie cu alta Palarie.Insa tichia de margaritar se plateste in plus.
Mol ia benzina/motorina de la Petrom sau rompetrol, sau chiar de la Lukoil.Cum masina e euro 3 Nu cumpar Euro 5, diferenta e doar la cantitatea de sulf.Euro 3 250ppm, euro 4 50ppm, euro 5 10ppm.Asa ca nu platim in plus la litrii pt sulf euro 4 e peste ceea ce era obligatoriu necesar.
Agip cumpara si el de la cei trei care au rafinarii.
Un lucru e cert toti trei au bagat multi bani in retehnologizare si standardele s-au imbunatatit.Inca sunt in cautarea combustibilului ideal pt masina asta, mers uniform silentios, sa se infinga potrivit, si pe cat posibil cat mai economic.Stie cineva diferenta intre euro 4 si top euro 4 e semnificativa ca mers putere consum sau e la fel?
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

AIR

raspuns a_mic
Avem o problema ! Iar aceasta este valabila pentru toti utilizatorii de Euro3.... Stim doua lucruri:
1. E3 are 250 ppm sulf iar E4 are 50 ppm
2. sulful are proprietati lubrifiante

Motorul sufera in cazul unei cantitati mai mici de sulf in combustibil decat cea recomadata ??

Astept opinii....Doamnelor ? Domnilor ?


raspuns Turbojack
Un motor Euro 3 sufera in timp daca-i pui combustibil Euro 4. Un motor Euro 4 nu se supara ca-i pui Euro 3, dar catalizatorul lui te injura...



Pe intelesul tuturor ai perfecta dreptate,cu adaugarea ca o motorina mai "uscata" va distruge si injectoarele .
Pe aici "macaronarii" ,alimenteaza cu motorina de-a valma si le merg motoarele de traznesc,nu se streseaza atit de marfa cu care umplu rezervorul,dar e drept ca e posibil sa fie o alta calitate.
Muzica intotdeauna incanta urechea si inalta sufletul, numai sa o poti asculta si cu sufletul!
"Arta e o stiinta cu prea multe variabile!" Anonim

Go Up