Coltul biciclistului! La plimbare, naveta, concursuri pe bicicleta!

Started by Gheko, Monday 02 September 2013, 15:03:57

previous topic - next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Go Down

Gheko

Am zis sa deschidem si un topic pentru biciclisti si cu ocazia asta ma intereseaza si pe mine daca stie careva cam cu ce viteza ruleaza un mtb pe asfalt cu gume de oras. Viteza de rulaj fara sa fortezi, mers normal sa zic asa.
http://peugeot206clubromania.blogspot.com[br /] La nevoie 0736 909 458

airden

Spre 10 km/h sigur poți obţine in mers lejer. Cu puţin efort (o treapta de viteza mai mare, gen folie mare şi pinion mic) reușești constant 20km/h.
Cel puţin eu asa rulam.

turbojack

Este o bicicleta improprie pentru utilizare rutiera pe distante lungi. Conteaza foarte mult masa ei si profilul central al anvelopelor .
Dupa ceva antrenament poti obtine o constanta de 15 km/h , dar e destul de obositor. Cu o cursiera ai face triplul distantei cu acelasi efort fizic.
Este foarte dezavantajoasa la viteze mai mari pentru ca ai tot aerul in piept datorita pozitiei ghidonului . Pentru o utilizare de peste 10km fara intrerupere ai nevoie de antrenament serios , prima simptoma de extenuare va fi cand constati ca  nu-ti mai ajunge gura larg deschisa ca sa tragi aer in tine  , mai ales daca esti fumator .
0727 079405

Gheko

Buna asta cu gura... ca veni vorba ca mb e aiurea, sunt de acord si mi ciuda ca avea un coleg (tocmai ce si-a luat-o) cu 300 de lei un hibrid deosebit dar, la si vandut, tot cu 300 si nu am stiut ca o luam eu. Oricum cat merg eu e ok sa zic asa ca bani de una speciala de oras nu estem... In rest alti biciclisti pe aici nu avem?
http://peugeot206clubromania.blogspot.com[br /] La nevoie 0736 909 458

Trofin Liviu

Eu am mers cu bicicleta o vreme dar m-am lasat pentru ca este prea periculos, atat in oras cat si afara. Nu e mare problema (cu antrenamentul de rigoare) sa parcurgi 40 km (atat aveam eu de parcurs) dar iti trebuie drum drept si bicicleta adecvata. Si asfaltul cariat reprezinta o problema! Nu mai am eu timp ca as mai merge cu bicla. Cu o cursiera buna poti miza pe un 20 km/h lejer. Daca te tine poti si mai mult, am vazut la altii (vorbesc de viteza medie).

turbojack

Pentru utilizare ocazionala merge un MB cu suspensii fata-spate si frane clasice pe janta. Sunt anvelope ce au sectiune in "V" si nu in "O" , care sunt forte eficiente pe asfalt.
Marea problema este ca adesea utilizarea bicicletei poate deveni subit periculoasa datorita traficului auto.
0727 079405

airden

Mai începusem undeva un topic pe tema asta, dar acum nu are asa mare importanta.
Pentru oraş, după părerea mea, cel mai potrivit este un MTB clasic, eventual cat mai uşor dacă se pune problema plimbării respectivului prin metrou/tramvai etc si trebuie ridicat sau târât, după caz.
Suspensia e cat se poate de opțională, o presiune normala in roti poate asigura confortul necesar pe asfalt. Pentru cine are inclinatii de off-roader şi o mai ia pe arătură prin parcuri, peste/prin ronduri de flori si alte asemenea se justifica si full suspension :), dar în general doar pe fata e arhisuficient.
Rotile sunt obligatoriu cel mai important element in toată povestea. Astfel sunt obligatorii jantele duble/triple etc, cat mai solide pentru a rezista loviturii cu borduri, guri de canal sau alte asemenea. Gumele sa fie cat mai noi, de preferat cu profil de asfalt, adică cu rizuri de loc agresive, sa nu opună rezistenta la rulare.
Un minim de echipare e bine venit, dacă nu obligatoriu: apărători de noroi la roti, asta dacă după tură aspectul general mai contează... pentru siguranță si respect faţă de cei din jur, mai ales cei de la volan,  lumini albe in faţă, roșii in spate si cat mai multe elemente reflectorizante, inclusiv celebra vestă. Cine tine la sănătate poate purta si echipament de protecţie, precum casca, cotiere, genunchiere si îmbrăcăminte adecvată.
Mai putem adauga acel mic computer care calculează viteza, distanta etc, un suport pentru GPS si un Hands-Free. Dacă mergeți la cumpărături cu bicicleta, cred ca ar fi util un cos sau un sistem de ancorare a bagajelor, gen moto, pe lateralele rotii spate.
Am si eu in plan sa folosesc bicicleta, imediat ce găsesc resurse sa cumpăr ce mai trebuie la ea :o

Gheko

Era cel cu poluarea, nu am uitat de el dar acolo era vorba ca nu mai poluam sa mergem cu masina pana la intrare in oras etc. aici zic eu (sper sa nu ma insel sa vb. strict de biciclete si tot ce tine de ele).
http://peugeot206clubromania.blogspot.com[br /] La nevoie 0736 909 458

SW Tm

MB merita sa-ti iei doar daca o vei folosi la plimbari pe drumuri neamenajate (au jante mai permisiva si gume mai groase). Pentru incepatori insa is mai usor de condus datorita pozitiei mai putin aplecate. Dezavantajul ca nu-s de viteze sustinute, aerodinamica la ghidon se compara cu dulapul meu cu sigla de vw...  :steeringwheel:
Din pacate eu personal nu m-am dat cu biticla decat prin Germania. Fiind conducator auto instinctul de conservare imi interzice sa ma biciclez pe acilea
Raul pentru prieteni!

airden

Într-adevăr, in DE este o adevărată placere sa fi biciclist. Peste tot exista cultura aceasta, începând de individul care merge la muncă pe bicicletă, continuând până la a face din bicicleta un companion la petrecerea timpului liber, la plimbare, cumpărături etc.
Pasiunea e susținuta de oraș, pornind de la culuare speciale pentru biciclete, pe trotuar sau pe partea dreapta a carosabilului, semafoare și treceri peste carosabil dedicate şi pana la servicii conexe: curierat pe bicicleta, unele fiind custom made pentru a înlocui cu succes un automobil, centre de depozitare, service, închirieri si in mare cam tot ce tine de biciclete. La astea se adaugă legislația care îi protejează pe bicicliști, astfel ca pot circula tare, pe unde vor (trotuar sau sosea), indiferent ce arata semaforul ei au tot timpul verde (dacă la mașini e rosu se urca pe trotuar si au verde ca pietoni), dar in general se respecta regulile si in peste 100.000 km nu am văzut incidente care sa fi implicat bicicliști.

Go Up